DICCIONARI

NAMING: Identitat verbal d'una marca.

IDENTITAT CORPORATIVA: Forma estètica d'una marca que fa que l'identifiquem i l'entenguem.

POSICIONAMENT Grau en què recordem una marca.


LLEIALTAT DE MARCA: Compra repetida d'un producte o servei com a resultat del valor, la confiança i el vincle generat entre empresa-client.


TIPOGRAFIA: Disseny dels caràcters amb característiques formals semblants i unitàries, on s'inclou la definició dels signes de puntuació i els espais que separen unes lletres d'unes altres.

FAMILIA TOPOGRÀFICA: Grup de tipografies amb característiques semblants i que tenen trets propis.

CARÀCTER: Símbol gràfic que es fa servir per la notació del llenguatge.


ARQUITECTURA DE MARCA Procés que consisteix en replantejar l'estrategia global d'una marca per tal que sigui coherent, homogènia i lògica.


BRIÈFING: informe que es realitza abans de començar una campanya publicitària. 


ESLÒGAN: frase normallment breu que és adoptada com a símbol d'una empresa o d'un producte per  tal de fer fàcil el seu record.

COLOR LLUM: Color produit per les radiacions lluminoses.

COLOR PIGMENT: Color obtingut a partir de substàncies materials artificials.

COLOR PRIMARI: Color que no s'obté de la barreja de cap color, considerant-se així absolut i únic.

COLOR SECUNDARI: Color que es forma per la barreja de dos colors primaris en parts iguals.

COLOR TERCIARI: Color compost per un color primari i un de secundari.

COLORS COMPLEMENTARIS: Parell de colors que, en un cercle cromàtic, es troben just un enfront de l'altre.

IDENTITAT CORPORATIVA: Forma estètica d'una marca armònica que fa que sigui molt identificable.

IMATGE CORPORATIVA: Aspectes de posicionament i percepció que poseeixen els consumidors envers una marca o empresa.

IMATGE DE MARCA:  identitat d'una marca en la ment dels consumidors.

LOGOTIP: Identificatiu que es limita només a la tipografia, és a dir, només lletres.

DIGITAL 3D:  Simula l'efecte que es produeix en l'ull humà mentre percep un objecte tridimensional real. El procés es genera quan el projector digital del cinema reprodueix les imatges de l'ull esquerre i dret a 144 quadres per segon, s'intercalaran.

SLOW MOTION: És un efecte visual que permet retrasar artificialment una acció amb la fi d'augmentar el impacte visual o emocional.


STOP MOTION: És una tècnica d'animació que consisteix a capturar fotografies consecutives d'un objecte movent-lo una mica entre fotografia i fotografia de manera que visualitzant-les ràpidament sembla que l'objecte es mogui.


ANIMACIÓ PER ORDINADOR:  És l'art de crear imatges en moviment mitjançant l'ús d'ordinadors. La tècnica més coneguda és la infografia (també anomenada "3D"), objectes, personatges i fons creats de forma virtual dins d'un programa que recrea un escenari d'aparença tridimensional, amb vistes ortogràfiques i perspectives, de manera que tot el procés es genera dins d'un ordinador.

SKETCHUP: És un programa de modelatge en 3D dissenyat per a arquitectura,enginyeria civil, i enginyeria mecànica, així com animació i desenvolupaments de videojocs


ESPAI FÍSIC: És l'espai infinit on es troben els objectes i en el qual els esdeveniments que ocorren tenen una posició i direcció relatives.


PERFOMANCE:  És una actuació artística en directe on hi pot haver una important posada en escena o cap, i on habitualment l'artista (conegut com performer en anglès i artista en català) es comporta d'una manera particular i inesperada davant d'un grup de gent (el públic). 


FOTOMUNTATGE: Tècnica que consisteix en juntar dos o més imatges diferents en una de sola. Ofereix grans possibilitats en la fotografia creativa, ja que les idees arriben a l’espectador d’una manera més directa. Però també cal reflexionar davant dels missatges creats per als anuncis publicitàris, tot diferenciant-los de la funció informativa de la fotografia de premsa i valorant les implicacions ètiques que comporta la manipulació de la realitat.

PLA AMERICÀ : Mostra la figura humana des del cap fins als genolls o malucs.


OBTURADOR : És el dispositiu d'una càmera fotogràfica que controla el temps durant el qual arriba la llum a la pel·lícula fotogràfica a la fotografia química, o al sense d'imatge a la fotografia digital).


AUTOCHROME : Va ser el primer sistema de fotografia en color.


LLEI DE L'HORITZÓ : Aquesta llei s'aplica quan l'escena retratada presenta un horitzó o un espai que es divideix en dues zones molt diferenciades. L'espai ocupat per cadascuna d'aquests zones pot presentar diferents relacions en funció del protagonisme que els hi volem donar: podent ser iguals o quasi iguals o bé es pot desequilibrar l'espai assignat a un i altra zona.


REGLA DELS TERÇOS : La regla dels terços és divideix una imatge en nou parts iguals. Aquestes es divideixen per dues línies imaginàries iguals, dues de forma horitzontal i dues més de forma vertical. Els quatre punts formats per les interseccions d'aquestes línies poden ser utilitzats per efectes d'alineació en fotografia.


OBJECTIU GRAN ANGULAR : És un objectiu (de càmera de fotos o de cinema) que té una distància focal més reduïda (35 mm o menys, en format 135) que la d'un objectiu normal, cosa que li permet captar vistes més àmplies que les de la perspectiva de l'ull humà.


TELEOBJECTIU: L'angle de visió és menor que el de l'objectiu normal (generalment menor de 30º). Permeten acostar objectes situats a grans distàncies. Així aconsegueixen augmentar la grandària de les imatges respecte a l'objecte real. Per contra la seva profunditat de camp és reduïda i el seu punt d'enfocament crític.


OBJECTIUS MACRO: Permeten l'enfocament a molt curta distància. S'utilitza per a objectes molt petits situats a poca distància de la lent.


OBJECTIU ULL PEIX : Es tracta d'un angular extremadament ampli, arribant fins als 180º. Proporcionen una profunditat de camp extrema, i les imatges es veuen corbes com si estiguessin reflectides en una esfera.



1 comentari:

  1. AMPLIA EL GLOSSARI QUE FALTEN TEMES : EL COLOR, LA TIPPGRAFIA, IMATGE COORPORATIVA , ESTAMPACIO TEXTIL .....

    ResponElimina